FAQ Godisportalen

Godiskorgar till företag eller privatperson?

Svar på dina frågor!

BESTÄLLNING – Lägg in er order i god tid.
Vid beställning hos oss, så kan ni själva välja datumet när ni vill att godsakerna skall avgå från oss.

JULGÅVOR Tradition sedan 1997
Ända sedan vi gjorde vår första julkorg, har vi alltid haft största fokus på vacker utsmyckning och högsta kvalitet på innehåll. Inte en enda korg ska slippa undan våra skarpa blickar innan den skickas iväg. Med andra ord: Köper ni en julgåva från oss, kan vi garantera att ni får den vackraste present med det mumsigaste innehållet!

PÅSKÄGG – Vad lägger vi i våra ägg?
Vi tycker att det viktigaste av allt är, att äggen innehåller kvalitetsgodis. Och riktigt mycket!
När äggen öppnas, ramlar det ut godis åt alla håll och kanter. En riktig wow-känsla!

Ett ägg som är 15cm ska vara fyllt med 400g. Annars är det inte välfyllt.
Detsamma gäller 18cm. De ska innehålla 700g.
Det är en liten konst att få plats med så mycket i äggen. Men vi har våra knep!

FRAKT – Direkt till dörren
Godiset skickas med DHL. Till företag skickas det direkt till er och till privatpersoner till er närmaste DHL-ombud. DHL har 1300 utlämningsställen över hela landet.

KUNDUTSKICK FÖR FÖRETAG/ORGANISATIONER – Ge oss adressen, vi sköter resten!
Vid distribution till flera adresser, kontakta oss för ett enkelt formulär att fylla i. Här är det bra att vara ute i god tid. Se till att ert register är uppdaterat och att det finns telefonnummer till adressen, det säkerställer att godsakerna kommer fram.

FRAMFÖRHÅLLNING – Några dagar
Vid ett godisutskick till kunder behöver vi några dagars framförhållning, då det är lite pyssel att packa, skriva ut fraktdokument, se till att jul/påskhälsning, ev logga är på plats m.m. Vi är alltid mycket noggranna, så att godiset packas prydligt och fint och inte går sönder i frakten.

HÄLSNINGAR OCH LOGGOR – Se till att synas
Hälsningarna går att få med valfri text och självklart med en logga. Vi tar aldrig några extra startavgifter o.dyl. Bifoga bara logotypen enkelt vid beställning.

AVGÅNGSDATUM – Ni väljer när vi skall skicka från oss
Oftast är paketet framme vardagen efter. Men om det ska skickas långt upp i landet, udda orter eller avisering, kan det ta någon dag extra. Det gäller även vid större helger, som jul och påsk. Vi rekommenderar därför att Ni har god framförhållning med ert godisutskick ju närmare jul och påsk vi kommer. Ingen utdelning sker på helger eller röda dagar.
Avgångsdatum är alltså den dagen då godiset skickas från oss.

FRAKT UTRIKES – Inga problem!
Vi skickar godis till nästan hela världen. När du kommit till varukorgen, kan du välja vilket land du vill skicka godiset till. Då kan du se vad sändningen kommer att kosta.

DATASKYDDSPOLICY – Vi tar ansvar hela vägen
Läs om vår Dataskyddspolicy, klicka här!

FLER FRÅGOR –

Ring 0300-620 16 eller kontakta oss via vårt kontaktformulär