Vanliga frågor & svar
Hur gör jag en beställning hos er?
Det är enkelt att beställa från oss! Du kan själv välja vilket datum du vill att godsakerna ska skickas från oss.
Var hittar jag ingrediensförteckningen för ert godis?
Ingredienslistan finns under varje produkt under samma rubrik, där ni kan öppna PDF-filen med den fullständiga förteckningen.
Hur skickas era varor och vad kostar frakten?
Varorna skickas i neutrala kartonger med neutral tejp. Frakten beräknas efter vikt och antal och kommer därför att summeras i slutet av orderläggningen, innan betalning.
Försändelser till privatpersoner levereras hem till angiven adress. Om ingen är hemma, skickas varan till närmaste utlämningsställe.
Hur fungerar utskick till kunder, anställda eller leverantörer?
Skickar ni till flera adresser? Ladda då ner Excel-filen som blir tillgänglig efter att ni valt alternativet “flera adresser” för er produkt/era produkter. Ni väljer antalet produkter, till exempel 8 stycken.
Ladda sedan upp en Excel-fil med 8 adresser. Ni kan blanda olika produkter, men var noga med att ange artikelnumret i Excel-filen, så det framgår vem som ska ha vilken produkt.
Försändelser till privatpersoner levereras hem till adressen, medan leveranser till företag alltid går direkt till företaget. Observera att vem som helst på företaget kan kvittera mottagandet.
Om produkten ska till en specifik person, ange detta i Excel-filen så att det framgår tydligt på adressetiketten.
Hur lång framförhållning behöver ni vid godisutskick?
Vi ser helst att beställningar görs med 3–4 dagars framförhållning. Ju närmare vi kommer de stora högtiderna, desto svårare blir det för oss att hålla den utsatta tiden.
Lägg gärna er beställning så snart ni vet, men ange själva när ni vill att den ska skickas, så kan vi lättare planera in den i produktionen.
Kan jag få med hälsningar och loggor i min beställning?
En personlig hälsning och er logotyp är en viktig del av kommunikationen med era kunder eller anställda, så vi rekommenderar att ni inkluderar det. Ni kan välja kort och/eller märkning på er beställning beroende på produkt. Logotypen bör helst vara i JPEG, JPG eller PNG, men vi accepterar även PDF och EPS.
Skriv er hälsning i fältet som visas när ni väljer alternativet “med kort”, så inkluderar vi den i ett av våra vackra dubbelvikta kort med säsongsbetonade motiv.
Korten fästs i sidenbanden, om sådana finns på produkten, eller placeras i förpackningen.
Kan jag välja när ni ska skicka min beställning?
Vi rekommenderar att ni lägger er beställning så snart ni vet att ni vill beställa från oss, då det blir trängre i produktionen ju närmare vi kommer högtiderna.
Ange gärna önskat leveransdatum i kalendern i slutet av orderläggningen, så planerar vi produktionen därefter. Leveransen tar sedan 1–2 dagar för att nå er mottagare.
Skickar ni godis utomlands?
Vi skickar godis över hela världen för våra kunder. Glöm inte ert kontor eller kund i t ex Indien eller USA, dessa order måste ni maila in till oss så vi kan återkomma med ett fraktpris ifrån våra fraktpartners.
Vad innehåller era påskägg?
Våra ägg innehåller samma lyxiga blandning som våra övriga produkter.
Har du fler frågor?
Ring eller maila oss. Om ditt ärende är brådskande, ring gärna direkt!